Taman tema ‘Soopa Doopa’ jadi tarikan terbaharu Klebang Melaka

KLEBANG, 8 Okt. – Taman tema ‘Soopa Doopa’ yang disifatkan sebagai yang terbesar di negeri ini bakal menjadi tarikan pelancongan terbaharu di Klebang.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Klebang, Gue Teck berkata, taman tema yang berkonsepkan permainan air di atas belon angin itu kini berada di fasa terakhir pembinaan dan dijangka siap pada penghujung bulan ini.

“Projek New Seaside Fun Park ini (Supa Dupa) sudah bermula sejak tiga bulan lalu. Kini sedang dalam fasa terakhir pembinaan dan dijangka hujung Oktober nanti ia sudah mula dibuka kepada pengunjung.

“Projek ini merupakan sebuah projek kekal dan dimiliki sepenuhnya oleh pemilik tanah dan ia terletak betul-betul bersebelahan dengan Go-Kart Klebang.

“Sudah pasti dengan pembinaan taman tema terbaharu ini, ia akan menggalakkan lagi industry pelancongan di Melaka dan Klebang khususnya,” katanya ketika ditemui MelakaKini di pejabatnya baru-baru ini.

Oleh sebab Klebang kini menjadi antara lokasi pelancongan popular Melaka, Gue Teck menzahirkan harapan agar kebersihan kawasan pesisir pantai dan kawasan-kawasan sekitar akan terus dipelihara.

“Seperti kita tahu ada banyak tempat pelancongan menarik di Klebang termasuklah kawasan pasir pantai yang sering menjadi tumpuan pengunjung untuk bergambar.

“Oleh sebab itu, saya menyeru kepada semua orang agar terus menjaga kebersihan bagi memelihara keindahan kawasan pelancongan ini,” katanya lagi.

Sumber – MK

Để lại một bình luận

Email của bạn sẽ không được hiển thị công khai. Các trường bắt buộc được đánh dấu *