Murid Tadika Jaim  Hanya makan dilantai dapat perhatian Pihak Atasan

Januari 2019 , Tularnya beberapa keping gambar yang menunjukkan pelajar- pelajar daripada Tadika Jaim Ramuan China Besar Masjid Tanah, Melaka yang Hanya makan di luar dan juga bersila di lantai dengan hanya beralaskan tikar getah mendapat pelbagai reaksi daripada segenap netizen.

Pihak wartawan #TMK mendapati bahawa laporan daripada ibu- bapa yang menghantar anak mereka disitu juga turut memberikan rasa kesal dan binggung kerana anaknya Hanya makan di atas lantai.

.

Tadika JAIM Ramuan China Besar Masjid Tanah yang mempunyai 83 orang murid hanya dapat menjamu selera di luar perkarangan Balairaya? Kenapa perkara sebegini boleh jadi macam ini? Semuanya menjadi tanda tanya oleh Rakyat Melaka.

.

Sangat Kesian melihat situasi tersebut Berat mata memandang berat lagi bahu Yang memikul, khabarnya dulu waktu makan dalam Balairaya tetapi apa boleh buat apabila pentadbiran baharu mengambil alih,  Murid- murid tabika ini terpaksa makan dikawasan perkarangan tabika. Tak sampai hati melihat perkara sebegini berlaku beberapa orang pihak Atasan telah melawat kawasan tabika tersebut untuk menyelesaikan masalah itu.

.

Laporan penduduk setempat
” Taro dulu budak- budak makan dalam balai raya, tapi pengurusan balai raya tak bagi makan dalam balairaya. Dah banyak kali berbincang, masih keras tak bagi pakai balai raya. Tuan mansol tu orang kampung situ ” – Lapor penduduk kawasan disitu.

.

Namun Isu ini sudah pun Selesai apabila Mpkk japerun dan pihak Tadika Jaim setuju untuk berbincang jika ada apa- apa masalah dan pelajar dibenarkan menggunakan balai raya untuk makan pagi – Lapor Jebat Akmal Di FB milik beliau.

.

.

Untuk banyak Maklumat berkaitan Di Melaka , sila Like FB Page : Melaka Kini / The Melaka Kini

Website : TheMelakakini.com

 

Copyright © 2019 | The Melaka Kini

Để lại một bình luận

Email của bạn sẽ không được hiển thị công khai. Các trường bắt buộc được đánh dấu *